Christmas In Omaha!

Sitter här med Bea på ett litet starbucks i den lilla westernliknande "byn" Omaha och sippar på en Hot Chocolate. Internet är inte aktivt i grandys hus så nu har vi bänkat oss här för att uppdatera och skicka mail och se vad vi har missat över julhelgen. Imorgon bär det av tillbaka till cybervärlden:)

Så vi packa in oss i bilen i fredags förmiddag och körde hit upp till Beas pappa där vi har spenderat hela julhelgen tillsammans med Halley och Taetae, Beas systrar och Ben. Ben gav mig den mest shockande julklapp och jag har kollat mig extra många gånger i spegeln denna helgen pga av det...

Så fredag startade vi med GLÖGG! det hade dom fixat för min skull, men oj vad alkohol det var i den;) haha. Sedan blev det  kalkon til middag och "Trifel" till efterrätt. En liknande kaka med massa frukt  och grädde tillsammans med ngon alkoholdring som ja inte minns va den hette.. men gott var det:)
Det var tidig läggdags för vi var tvugna att somna innan tmten kom och la alla presenter under granen.
Lördag mogon hade vi svenska pannkakor! och sedan blev det presentöppning 2 the max!! vi höll nog på i 1.5 timma innan alla rosetter och tejbitar var lossade. 
Lördag middag var det Ben som bjöd på.. en rykande kinesisk rätt med massa olika goda och mindre goda rätter att prova på. Han var en väldigt bra kock och bjöd på massa intresanta hopmix.
OCH så har vi söndag: Det har varit en lathelg kan jag helt klart säga så idag tog vi en liten stros runt stället och fick i oss lite frisk luft och nu ska vi sanart bege oss hem igen för middag, jag hoppas nåt så in i bomben att de inte är kalkon! har förätit mig på det och om jag ska vara ärlig så är det unte ritktigt min absoluta favorit matrtt, jag föredrar mammas julmat:)

Här har ni en bildbomb med lite av det goda från denna helgen:)

Den röda stolen framför gigantiska brasan blev min favorit, här har jag spenderat massa tid denna helgen och läst, läst, sovit och eldat allt presentpapper:)


Lite av de ja gilla mäst i Grandys hus, så om ni frågar mig nu och jag har varit och kollat in några museum mamma och pappa så blir svaret JA "Grandy G's Hostorical House"


Här lägger maninte paketen under granen utan i en cirkel ca en meter
ifrån granen som en krans typ.. hmm

Lite av vad jag fick:)
Mach Jacobs armband
Skinny Bitch calendar 2011 -sjukt rolig!
Läderplånbok från Ava
Lysyl i alla olika sorter (6st) från Ellen
Skrapbook, stickers, papper och annat tillbehör från Bea
choklad från alla världens hörn eftersom alla syskor reser hela tien:)
Te från vietnamn och en väska (kom inte med på bild)
Presentkort på forever21 från Bea
Swarovskiörhängen från Ben!!! WOW!
Nu förstår ni varför ja har stannat till vid spegeln varje gång;)

Nu är Ellen otålig så jag måste packa ihop så vi kan åka tillbaka och käka (vad som helst utom kalkon) Imorgon är jag tillbaka så då blir det mer update:) Happy Christmas homies! hoppas ni har haft det bra!
LOVE


Kommentarer
Postat av: Mamma

2010-12-27 @ 18:28:34
Postat av: Anonym

Vad roligt att läsa om din jul men jag är så nyfiken vad det var för chock som du fick av Ben. Kan du inte säga? Kram från mamma

2010-12-27 @ 18:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0